“Lokys, liūtas ir šakelė“: KAŽKAS ĮŽENGIA Į ŠVIESĄ + KELIAUTOJOS POREIKIAI (N-13)
Bilietai: 5,90 €
Bilietai www.kinasdainava.lt ir prieš pat filmą renginio vietoje.
Keliautojos poreikiai
Plačiabrylė skrybėlė, pridengianti veidą nuo saulės, gaivus upelis, į kurį gali įmerkti nuvargusias kojas, keletas gurkšnių vietinio gėrimo makoli ir parko kampelis, kuriame galima prisėsti, o prireikus ir nusnausti – tokie nedideli šios keliautojos poreikiai. Enigmatiška vidutinio amžiaus prancūzė, atrodo, gyvena tik šia akimirka. Nežinome nei kaip, nei kodėl Iris atsidūrė Pietų Korėjoje, nežinome ir kokie jos ateities planai. Pačios Iris šie klausimai irgi, atrodo, nevargina. Ji džiaugiasi galėdama užsidirbti šiek tiek pinigų netradiciniais metodais mokindama prancūzų kalbos, paplepėti su atsitiktiniais praeiviais ar tiesiog prisėdus tuščioje kavinėje suvalgyti korėjietišką ryžių dubenėlį.
Apgaulingai paprastame filme susijungia su niekuo nesupainiojamas minimalistinis korėjiečių režisieriaus Hong Sang-soo stilius („Mūsų dienos“) ir prancūzų kino ikonos Isabelle Huppert aktorinis talentas, šmaikščiai ir jautriai atskleidžiantis kasdienybės banalybę ir joje gimstančią poeziją. Filmo premjera įvyko Berlyno kino festivalyje, kuriame jam atiteko „Sidabrinis lokys“ – antrasis pagal svarbą Didysis žiuri prizas.
A Traveler‘s Needs / Yeohaengjaui pilyo | Režisierius Hong Sang-soo | Vaidina Isabelle Huppert, Kwon Hae-hyo, Yunhee Cho, Hye-young Lee, Ha Seong-guk | Trukmė 90 min. | Pietų Korėja, 2024 m. | Anglų, prancūzų, korėjiečių kalbos, lietuviški subtitrai, vertė Lina Gilė | N-13
Bilietai www.kinasdainava.lt ir prieš pat filmą renginio vietoje.
Kažkas įžengia į šviesą
Trumpame filme „Kažkas įžengia į šviesą“ susitinka japonų šokėjo ir choreografo Mino Tanakos bei vokiečių režisieriaus Wimo Wenderso talentai. Įstabaus grožio šokio performansas – tai dialogas tarp dviejų kūrėjų, šviesa ir šešėliais ištapantis brandų kūną – lyg šimtamečio medžio kamieną, išdidžiai nešantį laiko įspaudus. Klasikinį baletą ir modernų šokį studijavęs Minas Tanaka išgarsėjo savo eksperimentiniais solo performansais, dažnai nuogą kūną rinkdamasis kaip sceninį kostiumą. Lietuvos žiūrovai jau matė keletą sekundžių iš šio sapniško šokio performanso „Oskarui“ nominuotame Wimo Wenderso filme „Puikios dienos“.